Připravený a motivovaný předškolák III - zrakové vnímání, orientace v prostoru a čase

Máte pocit, že děti nerozpoznají zrcadlově odlišné obrázky? Nebo při práci s pracovním listem oči kmitají všemi směry; přeskakují řádky? Zaměňují děti pravou a levou stranu? Neorientují se ve dnech v týdnu či v měsících v roce?

1. blok Jak vyzrát na čtení aneb rozvoj zrakového vnímání s předškoláky?

Cílem webináře je ukázat, jak se mohou děti v předškolním věku rozvíjet, aby měly dobře zvládnuté dovednosti v oblasti zrakového vnímání, v 1. třídě byly radostné a úspěšné.

Zrakem přijímáme nejvíce informací z našeho okolí. Zrak je prostředníkem poznávání hmotného světa i prostředkem komunikace. Úroveň zachycení a zpracování zrakových vjemů ve školním věku významnou měrou poznamenává čtenářské a další dovednosti. Dobré zrakové vnímání je předpokladem mimo jiné k úspěšnému zvládnutí čtení a psaní písmen, slabik, slov, číslic a čísel.“

 

2. blok Pravá ruka nebo levá noha? aneb rozvíjení orientace s předškoláky

Dobrá orientace v prostoru usnadňuje každodenní život. Uspořádáváme si své blízké okolí, orientujeme se ve vzdálenějším prostoru. Vnímání času má vliv na rozvržení učiva na krátkodobé cíle a cíle v delším časovém horizontu, v budování učebních strategií, v zautomatizování opakujících se činností, v písemné práci na rozvržení si pořadí kroků a odhadu časové dotace na splnění jednotlivých úkolů apod."

Ukázka zde.

Co se na webináři dozvíte?

  • ZRAKOVÉ VNÍMÁNÍ – teoretický základ, kategorie ZV
  • vnímání barev a tvarů – přiřazování a pojmenování odstínů barev
  • zrakové rozlišováníPráce s pracovním listem: vyhledávání dvou shodným obrázků na listu, vyhledávání v jednom řádku obrázek lišící se detailem, horizontální či vertikální polohou. Vyhledávání detailu, jiné horizontální či vertikální polohy ve dvojici obrázků. Práce s písmeny, obrázkové loto, obrázek ze špejlí.
  • zraková analýza a syntéza – skládání obrázku na předlohu, vedle předlohy bez předlohy (ze 2, 4, 6 a více částí).
  • figura a pozadí, oční pohyby
  • zraková paměť – Kimovy hry, pexeso.
  • oslabení v jednotlivých oblastech zrakového vnímání a jeho vliv na osobnost
  • PROSTOROVÉ VNÍMÁNÍ A VNÍMÁNÍ ČASOVÉHO SLEDU – teoretický základ, oblasti – které při rozvoji orientace sledujeme
  • Orientace v prostoru = pojmy nahoře/dole, předložkové vazby na – do – v, níže/výše, vpředu/vzadu, předložkové vazby před – za – nad – podle – vedle – mezi, daleko/blízko, orientace v okolí, pojmy první – poslední – uprostřed – předposlední, pojmy hned před/hned za, pojmy vpravo/vlevo na vlastním těle – umístění předmětu – dvě kritéria
  • Orientace v čase = činnosti obvyklé pro ráno – dopoledne – poledne – odpoledne – večer, pojmy dříve – později, pojmy nejdříve – předtím – nyní – potom, orientace ve dnech týdnu, činnosti obvyklé pro roční období, pojmy včera – dnes – zítra, pojmy předevčírem - pozítří
  • oslabení v oblasti orientace a jeho vliv na osobnost dítěte
  • diskuze, výměna zkušeností; tipy na výrobu pomůcek
  • Veškeré informace účastníci získají v prezentaci

Pro získání osvědčení s akreditací MŠMT je nutné absolvovat všechny 3 části webináře. 

1. část webináře naleznete zde.

2. část webináře naleznete zde.

Základní informace

  • Cena: 400 Kč za osobu/část (nejsme plátci DPH), pro platbu z SK 15 Euro
  • Termín:
    • 20. 10. 2016 v čase 19:30 - 21:00
    • Uzávěrka přihlášek je 5 dní před termínem webináře. Pokud je dostatečný počet přihlášených a webinář se bude konat, je možné se pak přihlásit i v den jeho konání, pokud jsou volná místa.
  • Místo: webinář (online kdekoliv přes internet - z domova či ze školy)
  • Maximální počet účastníků: 20 osob
  • Akreditace MŠMT č.j. 660/2016-1-203
  • Pro koho je webinář určen:
    • učitelé MŠ a předškolních tříd
    • Pokud jste ze Slovenska, je nutné v přihlášce uvést IČ společnosti, nelze se přihlásit jako soukromá osoba. Děkujeme za pochopení.

Co je to webinář a jaké jsou požadavky na hardware a software?

Webinář je online seminář  -  způsob internetové komunikace a vzdělávání přes Internet .

Více informací najdete zde >>

 

Přihlašovací formulář

Pro přihlášení na webinář vyplňte prosím tento přihlašovací formulář.

Máte-li problém s příhlášením, nebo nezobrazuje-li se Vám přihlašovací formulář, kontaktujte nás prosím telefonicky či emailem, kontakty ZDE.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Google+ Sdílet na Twitteru
Máte dotaz?
Chcete seminář na míru pro vaši školu?
Silvie Serbousková

Zavolejte mi a ráda vám odpovím na všechny dotazy.

Silvie Serbousková
T: 605 961 570
E: seminare@zivotnivzdelavani.cz
Mgr. Petra Pšeničková, DiS.

Mgr. Petra Pšeničková, DiS.

speciální pedagog

Detail lektora

Reference webináře

Seminář byl zajímavý, poučný, přínosný a hlavně velmi příjemný, díky domácímu prostředí. Problém vidím v tom, že mnohé věci jsou při počtu 28 dětí nerealizovatelné. Spíš by tyto semináře měli sledovat rodiče předškoláků - povinně. I přesto se těšíme na další nabídky.
Alena Mösnerová Mateřská škola Sluníčko Šumperk, Evaldova 25, příspěvková organizace
©2015 Životní vzdělávání z.s.