Mgr. Robert Čapek, Ph. D.

pedagog, psycholog a didaktik

  • lektor pedagogicko – psychologických témat pro sborovny i vzdělávací instituce
  • učitel s víceletou historií na ZŠ, SŠ i VŠ
  • aktivní školní psycholog
  • autor knih pro učitele: „Moderní didaktika“, „Odměny a tresty ve školní praxi“, „Školní klima a třídní klima“ a „Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka a komunikace“
  • odborné zaměření: kvalitní edukace (výukové metody, hodnocení, komunikace), třídní a školní klima a jeho posilování (včetně měření a diagnostiky ve třídě), prevence rizikového chování (šikana a její řešení), spolupráce školy a učitele s rodiči

Reference

Utvrdila jsem si svůj přístup k rodičům. Komunikace je velice důležitá.
Marie Opršálová, Mgr. ZŠ, ZUŠ a MŠ Lipnice nad Sázavou
Dobrý večer, velmi přínosné pro mne byly nápady, jak vést třídní schůzky a co rodičům ukázat. Mám zatím malou pedag. praxi, a proto jsem tyto nápady uvítala. 7.12. máme další třídní schůzky, tak zkusím aplikovat Vaše rady. Nevím však, jaká bude odezva - 3 hodiny práce rodičů pro školu. Jedna maminka mi minule řekla, že je velmi vytížená a nemá ani čas číst ode mne e-maily. Také bych se ráda v některém webináři seznámila s info jak vést e-mailovou komunikaci třídního učitele s rodiči. Pokud takový seminář bude, budu moc ráda za upozornění. Jana Dietrichová
Jana Dietrichová JUDr. ZŠ T. G. Masaryka v Praze 12
Kurz byl přínosný pro mou praxi. Určitě informace využiji. Lektor měl příjemný hlas, který se dobře poslouchal.
Mgr. Lenka Kreuselová ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA TĚCHONÍN
Přínosné shrnutí slovního hodnocení, utvrdilo mě v tom, že takto mám pokračovat.
Mgr. Jitka Zalešáková Základní škola a Mateřská škola Hlubočany, okres Vyškov
Nemám žádné připomínky. byla jsem velice spokojená. Hned jsem si zapůjčila knihu pana Čapka "Moderní didaktika" a přihlásila se na další webináře. Hodnocení žáků mě velice zajímá, především formativní hodnocení.
Mgr. Marie Opršálová
Velmi inspirativní seminář, dostala jsem prakticky uplatnitelné rady. Škoda, že formát webináře neumožňuje téma více rozvinout, vydalo by to na delší přednášku i debatu.
Meda Višňáková, RNDr. Meda Višňáková RNDr.
Lektor pokračoval v duchu předešlého webináře a já jsem nevěřila vlastním uším. Znělo to skoro rouhavě, a přitom to bylo tak jednoduché a vstřícné. Souhlasím s každým písmenkem, jenže: 1. Jak tohle provozovat osamoceně, případně ve dvou, ve třech "osvícených" mezi 30 pedagogy? Příští rok bude třídu učit "správný" kantor a jedničkáři budou propadat! 2. Děti nebudeme hodnotit výkonově, fajn. Ale celá společnost je založená na výkonovém hodnocení! Děti si školu i učitele oblíbí, budou do ní chodit rády, nebudou se strachovat před testy, ale uspějí posléze v konkurenci těch výkonových? Přesto i nadále hlasuji pro a moc děkuju za návod. Teď ještě najít odvahu . . .
Kateřina P. ZŠ Česká Ves
Webinář, podporující vyučování a slova pana Čapka - ohromně přínosné. Potvrdilo se mi, že nelze hodnotit jen výkonově, ale také procesně. Používat i jiné formy, než jen známkování. Je vždy co chválit. Každý dobrý učitel dokáže zadávat takové aktivity, aby si "každý žák šáhl na jedničku", zadat, co děti baví a pak odvedou dobrou práci. Opět jsme u konkrétních cílů v hodině. Díky za "hodnotící třináctero" :-)
Martina Mrkvanová, Mgr. Martina Mrkvanová Mgr.
Dobrý den, seminář hodnotím kladně. Děkuji za pěkný večer. S pozdravem Petra Frómmelová
Petra Frömmelová Mateřská škola Studánka Jablonné v Podještědí
Super,byla jsem po 1 a moc se mi líbilo.
Věra Kameníková
Seminář byl skvělý, pan lektor ani chvilku nenudil a vše velmi dobře vysvětlil a doplnil příklady. Prezentace byla přehledná a jasná. Moc děkuji.
Soňa Kamenová, Mgr.
Webinář se mi velice libil, vřele pana lektora doporučuji. Určite vyuziji v praxi.
Miroslava Cásková, Mgr.
Kurz byl příjemný a přínosný. Dozvěděla jsem se více, jak vtáhnout rodiče do výuky(otevřených hodin) i mimoškolních aktivit. Má to svůj smysl :-) Bezva byly tipy na to, jak udělat třídní schůzky příjemné, v přátelské atmosféře, co vyzdvihovat u žáků, co a jak hodnotit. Pomohlo také pochopit z druhé strany - jak se cítí rodič.
Martina Mrkvanová Mgr. ZŠ Krnov, Janáčkovo náměstí 17
Opožděný začátek mě, pravda, trochu rozladil, ale pan lektor to vzápětí všem vynahradil. Jeho názory byly určitě podnětné, bylo zřejmé, že má mnoho zkušeností i mnoho nastudovaných informací. Představila jsem si ho v naší sborovně a přesně vidím "zasloužilé" učitelky, kterak nesouhlasí s jeho přístupem . . . Velmi ráda bych absolvovala i následující webinář tohoto lektora. Nyní je mi jasné, co nedělat. A teď potřebuju poradit, co a jak dělat dál, lépe. Děkuju za velmi zajímavý a přínosný webinář.
Kateřina Proske, Ing. Základní škola Česká Ves, okres Jeseník
Děkuji za slova pana Čapka, utvrdilo mě to v tom, že je správné nehodnotit pořád jen "výkon", ale také proces. Nesrovnávat žáky,.... více pozdvihovat týmovou práci. V té vidím budoucnost. Vše je o cíli (cílech v hodině), mít jasno v kritériích splnění a pokusit se diferencovat úkoly. Pořád je člověk ale pohlcen třídami o téměř 30 žácích. Každopádně to bylo fajn a bylo to přínosné. Už jsem si také objednala Líného učitele :-)
Martina Mrkvanová, Mgr. ZŠ Krnov, Janáčkovo náměstí 17
Velmi zajímavý seminář, velmi zajímavý lektor.
Petra Hamtáková, Mgr.
inspirativní webinář, zajímavé možnosti hodnocení, moc se mi vše líbilo. Určitě poznatky využiji.
Mgr. Renata Balejová Základní škola Dobřív, okres Rokycany
Webinář byl výborně vedený a plný nápadů na hodnocení. Některé byly pro mě úplně nové, ráda je vyzkouším.
Monika Josefíková, Mgr.
Lektor nám na webináři poskytl mnoho podnětů k zamyšlení se nad svou prací a současně nám představil způsoby a možnosti změny přístupu k hodnocení žáků.
Ivana Janoušová, PaedDr. ZŠ a MŠ Dolní Rožínka
Na škole využíváme různé druhy hodnocení. Většina žáků i rodičů dává přednost klasickému známkování.
Zdena Seidlová Mgr. Základní škola Velké Opatovice, příspěvková organizace
Seminář byl zajímavý, ale měla bych problém uplatnit tyto nápady při každodenní výuce hlavních předmětů (ČJ, M) na prvním stupni ZŠ. Tento způsob hodnocení si umím představit v alternativním školství, kde žáci nejsou hodnoceni na vysvědčení známkami 1-5.
Pavla Švábová Mgr. Základní škola a Mateřská škola Sádek, okres Svitavy
Myslím, že v otázce hodnocení platí "co člověk, to názor". Způsob zpětné vazby má vliv na tvoření osobnosti člověka, proto by mu měla být věnována pozornost zvláště ve školství. Doporučuji seminář učitelům, aby si mohli z více názorů utvořit takový systém zpětné vazby, který bude z dětí vychovávat dospělé se sebeúctou a zdravým sebevědomím.
Anna Hrčková, Mgr. Základní škola a Montessori mateřská škola Podbřezí
Čekala jsem, že se půjde trochu víc do hloubky a budou se rozebírat případy z praxe.
Marie Fejklová
Webinář svým obsahem navazoval na téma Osudové chyby školní klasifikace. Lektor nám v jeho průběhu i v přiložených materiálech poskytl mnoho odborných rad a podnětů k zamyšlení nejen nad způsoby a funkcí hodnocení a klasifikace žáků, ale i nad procesem vzdělávání vůbec. Děkuji a vřele všem doporučuji.
Ivana Janoušová, PaedDr.
Prostřednictvím tohoto webináře jsem získala nový pohled na známkování. Líbilo se mi, že to nebyl ryze teoretický webinář.
Monika Josefíková, Mgr.
Perfektně zpracované, stručné, výstižné, z praxe.
Šárka Šilingová, Mgr. ZŠ Bílina Aléská
Pan Robert Čapek "odpovídá" na otázky, které mi léta vrtaly hlavou: Jak hodnotit, abych děti motivovala k práci. Moc mi pomohlo, že mě utvrdil v tom, že hodnotím i proces, nejen výsledky vzdělávání. Ve srovnání s kolegy pak působím jako Ježíšek:-) Uvažuji o semináři pro celou sborovnu, pokud by měl pan Čapek odvahu diskutovat s poměrně konzervativními učiteli, co se hodnocení týče. S pozdravem a přáním mnoha sil do dalších webinářů přeje Jana Drdáková
Jana Drdáková, Mgr. Základní škola Kaplice, Fantova 446
Lektor jako vždy vynikající, názory přímé, jednoznačné a podnětné.
Markéta Illová, Mgr.
Technicky, organizačně perfektní. Slabou stránkou komunikace je fakt, že lektor mluví, ale ostatní účastníci jen chatují, takže je těžké držet nit rozhovoru a reagovat. Lektor zareaguje na můj písemný příspěvek, já chci reagovat dál, ale mezitím již reaguje na příspěvek někoho jiného ve frontě. Přišlo mi, že si lektor protiřečí; např. žák musí jasně vědět, za co známku má, musíte přesně stanovit kritéria x trochu jim v tom udělejte zmatek, aby nejeli na průměr. Seminář je zřejmě vhodný pro 1. stupeň Zš, ale to, co lektor navrhuje, na SŠ v systému, který je nastavený tak, jak je, nepoužiji.
Lucie Granátová, Mgr. Gymnázium, Ústí nad Labem, Jateční 22, příspěvková organizace
Webinář byl velmi podnětný. Po přehledně prezentované teoretické části lektor trpělivě odpovídal na naše dotazy. Nás účastníky webináře téma natolik zaujalo, že diskuse notně přesáhla původně plánovanou časovou dotaci webináře. Zaslaná prezentace a podrobně zpracovaný obsah semináře budou pro mě cennou "berličkou" při hledání správné cesty klasifikace žáků. Panu lektorovi děkuji a těším se na jeho další webinář, na nějž jsem už přihlášena. Ivana Janoušová
Ivana Janoušová, PaedDr.
webinář mi vyhovoval, možná bych byla raději za pozdější začátek - např. 20:00 kvůli rodině. Trochu by bylo možno popracovat na technice - kvalitě zvuku (ale možná je problém na mém přijímači:-)
Jana Teriaki Základní škola Morkovice, příspěvková organizace
Děkuji za zařazení webinářů o hodnocení. Webinář v podání pana Čapka byl výborný, plný praktických rad a zkušeností. Líbilo se mi, že lektor reagoval na diskuzi a doplňoval ji dalšími poznatky. Těším se na další webináře tohoto lektora.
Monika Josefíková, Mgr.
Webinář byl zajímavý, některé podněty mě velmi inspirovaly - zaměření se na individualitu, nesrovnávání žáků atd.
Jana Petroncová Ing Střední škola, Havířov-Prostřední Suchá, příspěvková organizace
Dobrý den, kurz i lektora hodnotím velice kladně. Doporučila bych všem učitelům poslechnout si toto téma. Bylo opravdu dobré sdílet dotazy s kolegyněmi a samozřejmě ochotné odpovědi pana lektora. Děkuji a těším se na další zajímavé téma.
Helena Arientiová ZŠ a MŠ Žleby
Děkuji panu Čapkovi za zajímavý pohled na školní hodnocení. Dlouhodobě se potýkám se zaběhlými způsoby klasifikace a hledám, jak dál, abych děti motivovala k práci. Doufám, že se na dalším webináři dozvím víc. S pozdravem a přáním hezkých dnů Jana Drdáková
Jana Drdáková Mgr. Základní škola Kaplice, Fantova 446
©2015 Životní vzdělávání z.s.