Mgr. Robert Čapek, Ph. D.

pedagog, psycholog a didaktik

  • lektor pedagogicko – psychologických témat pro sborovny i vzdělávací instituce
  • učitel s víceletou historií na ZŠ, SŠ i VŠ
  • aktivní školní psycholog
  • autor knih pro učitele: „Moderní didaktika“, „Odměny a tresty ve školní praxi“, „Školní klima a třídní klima“ a „Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka a komunikace“
  • odborné zaměření: kvalitní edukace (výukové metody, hodnocení, komunikace), třídní a školní klima a jeho posilování (včetně měření a diagnostiky ve třídě), prevence rizikového chování (šikana a její řešení), spolupráce školy a učitele s rodiči

Reference

Zajímavé myšlenky.
Ivana Šenoltová, Ing. Základní škola
Dobrý den, seminář byl přínosný. Je vidět, že pan Čapek má zkušenosti z praxe a toho si cením. Seiterová
Magdaléna Seiterova SZŠ EA Brno
Seminář byl pro mě přínosný a rozhodně obohatil moji dosavadní pedagogickou praxi. Děkuji
Ivana Daňhelová, Mgr., Bc. Základní škola
Pan Mgr.Čapek nás opět obohatil o mnoho zajímavostí a o bohaté zkušenosti.Děkuji za možnost shlédnutí semináře a příště na shledanou,s pozdravem Škramlíková Jana.
Jana Škramlíková, Mgr. Základní škola
Dobrý den, tento webinář se mi velmi líbil. Myslím, že právě toto téma je ve školství aktuální a pan lektor je odborník na svém místě. Webinář je poměrně krátký a stručný, ale poslouží jako základní informace o tom, jak zvládnout odměny a tresty ve školní praxi a odkud čerpat další potřebné informace. A proto bych ho určitě doporučila všem pedagogům.
Jana Dítětová, Mgr. Základní škola
Užitečné školení, příklady z praxe, rady.
Irena Marousková, Mgr. Základní škola a Mateřská škola Žleby, okres Kutná Hora
v semináři Alternativní způsoby hodnocení jsme se opět seznámili s mnoha zajímavými myšlenkami ,jak hodnotit práci s žáky.Děkuji za předání těchto zkušeností.S pozdravem Jana Škramlíková.
Jana Škramlíková, Mgr. Základní škola
Spousta zajímavých myšlenek. Pokusím se zařadit do vyučování.
Ivana Šenoltová, Ing. Základní škola
Jsem začínající učitelka, která se zajímá o další rozšíření svého vzdělání a díky tomuto webmináři jsem se dozvěděla, jak ještě jinak lze hodnotit žáky a i jakých chyb se vyvarovat. Seminář se mi moc líbil, na závěr jsem byla ráda za možnost dotazů, na které mi bylo odpovězeno.
Markéta Ševčíková, Mgr.
Názory pana Čapka jsou mi blízké. Druhy hodnocení mi rozhodně pomohl rozšířit. Děkuji
Blanka Novotná
Dobrý den, osobně bych potřebovala na toto téma minimálně celodenní seminář :-) Potřebovala bych zodpovědět spoustu dotazů, na což samozřejmě v rámci webináře není dostatečný prostor. Budu proto dál sledovat nabídku a na nějaký webinář se určitě ještě přihlásím. Děkuji.
Markéta Hobzová, Mgr. Základní škola Dolní Podluží, okres Děčín, příspěvková organizace
webové prostředí a formát super; výklad lektora a jeho přístup velmi dobrý, inspirativní; zpracování prezentace se mi nelíbilo - příliš mnoho textu a uvítal bych, kdybych materiál v textové podobě dostal na email ihned po skončení webináře v době, kdy jej seminář inspiruje k přemýšlení.
Jiří Kysel škola da Vinci
Webinář na téma Líný učitel se mi líbil,obohatil mě o nové poznatky a cenné zkušenosti.S pozdravem Škramlíková Jana.
Jana Škramlíková, Mgr. Základní škola
Velmi inspirativní! Učím na praktické škole, kde obvykle žáci nechtějí dělat vůbec nic. Pokusím se být líný učitel. Děkuji
Ivana Šenoltová, Ing. základní škola praktická
Děkuji za velmi zajímavý a inspirativní seminář. S prací pana Čapka jsem se již před seminářem seznámil, ale "osobní" setkání bylo skvělé. :-) I přes značně omezený čas dokázal trefně, jasně a srozumitelně popsat stav ve většině českých škol, ale také ukázat možnou cestu ke změně.
Jaroslav Novák, Mgr. ZŠ a MŠ Tábor, Husova 1570
Inspirativní, vedl mě k zamyšlení nad spoustou aspektů mé praxe. Hodina je málo na takovéto téma. Děkuji A.Kottek
Aleš, Kottek, Mgr. ZŠ a MŠ Brno, Křídlovická 30b
Zajímavé téma, jen by to chtělo více času
Lenka Vlastníková, Mgr. Základní škola
Kurz byl zajímavý, potvrdila jsem si svůj postup při přípravě prověrek a jejich známkování - dávat takové úkoly, aby je většina žáků dokázala zvládnout a mohli za ně dostat pěkné známky.
Ivana Šenoltová, Ing. Základní škola praktická
Webinář pana Mgr. Roberta Čapka obsahoval zajímavé názory. Pracuji jako učitelka 1. stupně a věřím, že většina mých kolegyň i kolegů se snaží žáky známkami spíše motivovat. Souhlasím také s tím, že výsledná známka by neměla být aritmetickým průměrem. Nepochopila jsem však, za co dávat dětem horší známky. Pokud by se mělo zrušit známkování, tak celoplošně. Ne všechny děti mají možnost navštěvovat soukromé školy. Ve webináři se mluvilo o matematické soutěži Klokánek. Jak je možné, že stále pokračuje, když má tak nesmyslné bodování? Myslím, že by pan Čapek a další psychologové měli promlouvat k lidem na ministerstvu.Český učitel by se přizpůsobil. Zajímal by mě názor p. Čapka na inkluzi. S pozdravem Hana Půdová
Hana Půdová Mgr. ZŠ Kralice na Hané, okres Prostějov, příspěvková organizace
Webinář se mi líbil,byl zajímavý,hlavně o hodnocení,sebehodnocení.zpětné vazbě s žákem ,motivaci žáka.Učím dějepis na 2.stupni,dětem předkládám,nejen učivo,ale látku prokládám i jinými aktivitami-př.stavíme papírový hrad,navštívíme historickou památku,ve třídě soutěžíme.Děti předmět baví,mým cílem je vypěstovat u nich lásku k historii naší země.Chtěla bych se zeptat,co je lepší z hlediska sebehodnocení,stresu,kreativity k předmětu- slovní hodnocení na spec.škole u pomocné třídy,nebo číselné hodnocení známkou v běžné třídě. Děkuji Škramlíková J.
Jana Škramlíková, Mgr. Základní škola
Webinář byl dobrý, zejména se mi líbil jeho ohlas na průměrování známek, přístup ke klasifikaci,..Ale pokud by mělo známkování probíhat dle jeho slov, musela by se změnit klasifikace na všech stupních škol. Mě by více zajímala klasifikace na 1. stupni ZŠ.
Jitka Kalabisová, Mgr. Základní škola Kralice na Hané, okres Prostějov, příspěvková organizace
Moc děkuji, obsah semináře byl pro mě inspirativní.
Mgr. Dana Konečná ZŠ Rosice
Je velmi dobře, že webináře pořádáte. Nejdřív jsem s účastí váhala. Dnes mám za sebou dva a těším se na další.Velmi mile mě překvapilo i rozesílání materiálů z webináře. Z účasti na různých seminářích mám zkušennost, že musím požádat lektora o zaslání materiálů. Není to automatické jako tady. Co se týká kurzu - stále aktuální téma. Pana lektora hodnotím pozitivně. Zaujal mě tak, že jeho zmíněnou knihu Líný učitel jsem si už objednala. Děkuji za nápady.
Mgr. Věra Skácelová Základní škola Jevíčko
Oceňuji, s jakým zaujetím lektor o tématu hovořil. Přestože s ním v některých názorech nemohu úplně souhlasit, webinář vede k zamyšlení nad tím, zda nemůžeme něco dělat jinak, lépe. Samotná prezentace byla jednoduchá, ale pestré pozadí a ne úplně účelná volba barevného zvýraznění částí vět odvádí pozornost od samotného sdělení. Určitě se zúčastním ještě dalšího webináře k tématu klasifikace, zapátrám i po publikacích pana Čapka.
Veronika Malinová, Mgr. Základní škola Brno, Hamry 12, příspěvková organizace
Velmi zajímavé, vystupování pana lektora bylo příjemné, hodnotím velmi pozitivně. Děkuji
Lenka Vlastníková, Mgr. Základní škola
Dobrý den, včerejší kurz byl opět naprosto bezchybný a už se moc těším na nějaký další. Pana Čapka a jeho práce si velmi vážím, jeho pohledem na děti, jejich svět mi doslova mluví ze srdce a inspiruje pro práci s dětmi... Přeji všem krásné dny a moc děkuji za seminář... Radka Benediktová
Radka Benediktová
Dobré myšlenky.
Daniela Opatrná, Mgr. ZŠ a MŠ Kladno, Velvarská 1206
Přestože v naší škole máme spoustu akcí pro rodiče i pro rodiče společně s dětmi, přijímám s povděkem další inspirativní nápady. Je dobré si připomenout, s jakými pocity mohou někteří rodiče do školy přicházet a vítám také skutečnost, že nám pan Čapek předal řadu zkušeností z praxe a množství užitečných rad, jež můžeme využít při komunikaci s rodiči i dětmi. Děkuji za velni zajímavý a přínosný seminář.
Marcela Fialová Základní škola Křepice, okres Břeclav, příspěvková organizace
Bylo to výborné a inspirující. Garguláková
Marcela Garguláková Mateřská škola Sluníčko Šumperk, Evaldova 25, příspěvková organizace
Webinář byl velmi přínosný a zajímavý. Již nyní se těším na další. Obsahově odpovídal času - jedné hodině, obecně rozhodně naplnil to nejdůležitější, co mohl. Podání lektora jakožto muže z praxe je pro mě velmi cenné. Děkuji!
Lucie Skřipská Mateřská škola Bystřice, okres Benešov
Ano, kurz se mi líbil, lektora Čapka ráda poslouchám a čtu jeho články, které vyhledávám na internetu. Určitě si i koupím knihu, Učitel a rodič, kterou pan Čapek napsal. Dále děkuji za facebookový odkaz ,,líný učitel,, nevěděla jsem o něm určitě si počtu :-) Hezký den N.S.
Natália Sommer
Kurz splnil moje očekávání, lektor na konkrétních případech ukázal chyby, kterých se v klasifikaci dopouštime. Vystihl to podstatné. Přivítala bych, kdyby ukázal reakce žáků na chybné fomy hodnocení. Např. video z konkrétní hodiny..
Iva Vychodilová, Mgr. Iva Vychodilová, Mgr
Uvítal jsem jasně strukturovaný výklad s jasnými příklady a zdůvodněními. Těším se na pokračování.
Libor Kyncl
Dobrý den, byla jsem velice spokojená s webinářem, pan Čapek mě svými názory a doporučeními utvrdil v mých dosavadních postupech v oblasti hodnocení a klasifikace. Určitě jsem si odnesla spoustu dalších nových a zajímavých informací, které se budu snažit využít v mé třídě, děkuji.
KamilaTatíčková, Mgr. Základní škola, Nasavrky, okres Chrudim
Dobrý den. Webinář pana Čapka byl opět výborný. Bohužel naše státní školství není na alternativní způsob hodnocení připraveno. Aktivní učitel si vše řeší sám. Je ale mnoho učitelů, kteří učí podle starých zvyklostí. Pan lektor vystupoval příjemně se znalostí problematiky. Děkuji a přeji pohodové dny. V. Tichá
Vladislava Tichá, Mgr. Základní škola Gutha-Jarkovského Kostelec nad Orlicí
Dobrý den, děkuji moc, byl to můj první webinář , ale nebude poslední. Již jsem se přihlásila na další webinář pana Čapka :-) Velice mě potěšilo, že je možnost zaslat i nějaký pracovní materiál jako "ducháčci" a praktické rady. Pokud absolvuji školení na jakémkoliv kurzu, vždy jsou pro mě přínosem spíše praktické ukázky než text. Myslím si, že váš webinář moje požadavky splňuje. Děkuji
Alena Holá
Velice inspirativní kurz. Lektor hovořil věcně, velmi erudovaně. Moc děkuji a doporučuji.
Mgr. Martina Joujová Základní škola a mateřská škola Chraštice
V určitém směru přínosné, některé názory stojí za zamyšlení, jinak dosti hodně teoretické. Ale celkem široká škála.
Mgr. Vlastimil Botek Základní škola a Mateřská škola Měrovice nad Hanou, příspěvková organizace
Dobrý den. Líbí se mi názor na klima ve třídě. Záleží na učiteli jak hodnotí, jaké metody zvolí, jak komunikuje, jaká pravidla nastaví. Souhlasím s názorem, že řada učitelů učí frontálně a děti to nebaví, proto zlobí. Určitě bych zrušila známky, pokud by to bylo možné. Naše státní školství na to však není připraveno. Pan lektor mluvil jasně a srozumitelně. (Jen občas vypadával zvuk) Webinář bych doporučila. Už se těším na další.
Vladislava Tichá, Mgr. ZŠ Gutha - Jarkovského Kostelec nad Orlicí
Výborný webinář. Měli by ho absolvovat povinně všichni učitelé. Bylo by jim a především žákům ve škole lépe.
Ivana Janoušová, PaedDr. ZŠ a MŠ Dolní Rožínka
Utvrdila jsem si svůj přístup k rodičům. Komunikace je velice důležitá.
Marie Opršálová, Mgr. ZŠ, ZUŠ a MŠ Lipnice nad Sázavou
Dobrý večer, velmi přínosné pro mne byly nápady, jak vést třídní schůzky a co rodičům ukázat. Mám zatím malou pedag. praxi, a proto jsem tyto nápady uvítala. 7.12. máme další třídní schůzky, tak zkusím aplikovat Vaše rady. Nevím však, jaká bude odezva - 3 hodiny práce rodičů pro školu. Jedna maminka mi minule řekla, že je velmi vytížená a nemá ani čas číst ode mne e-maily. Také bych se ráda v některém webináři seznámila s info jak vést e-mailovou komunikaci třídního učitele s rodiči. Pokud takový seminář bude, budu moc ráda za upozornění. Jana Dietrichová
Jana Dietrichová JUDr. ZŠ T. G. Masaryka v Praze 12
Kurz byl přínosný pro mou praxi. Určitě informace využiji. Lektor měl příjemný hlas, který se dobře poslouchal.
Mgr. Lenka Kreuselová ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA TĚCHONÍN
Přínosné shrnutí slovního hodnocení, utvrdilo mě v tom, že takto mám pokračovat.
Mgr. Jitka Zalešáková Základní škola a Mateřská škola Hlubočany, okres Vyškov
Nemám žádné připomínky. byla jsem velice spokojená. Hned jsem si zapůjčila knihu pana Čapka "Moderní didaktika" a přihlásila se na další webináře. Hodnocení žáků mě velice zajímá, především formativní hodnocení.
Mgr. Marie Opršálová
Velmi inspirativní seminář, dostala jsem prakticky uplatnitelné rady. Škoda, že formát webináře neumožňuje téma více rozvinout, vydalo by to na delší přednášku i debatu.
Meda Višňáková, RNDr. Meda Višňáková RNDr.
Lektor pokračoval v duchu předešlého webináře a já jsem nevěřila vlastním uším. Znělo to skoro rouhavě, a přitom to bylo tak jednoduché a vstřícné. Souhlasím s každým písmenkem, jenže: 1. Jak tohle provozovat osamoceně, případně ve dvou, ve třech "osvícených" mezi 30 pedagogy? Příští rok bude třídu učit "správný" kantor a jedničkáři budou propadat! 2. Děti nebudeme hodnotit výkonově, fajn. Ale celá společnost je založená na výkonovém hodnocení! Děti si školu i učitele oblíbí, budou do ní chodit rády, nebudou se strachovat před testy, ale uspějí posléze v konkurenci těch výkonových? Přesto i nadále hlasuji pro a moc děkuju za návod. Teď ještě najít odvahu . . .
Kateřina P. ZŠ Česká Ves
Webinář, podporující vyučování a slova pana Čapka - ohromně přínosné. Potvrdilo se mi, že nelze hodnotit jen výkonově, ale také procesně. Používat i jiné formy, než jen známkování. Je vždy co chválit. Každý dobrý učitel dokáže zadávat takové aktivity, aby si "každý žák šáhl na jedničku", zadat, co děti baví a pak odvedou dobrou práci. Opět jsme u konkrétních cílů v hodině. Díky za "hodnotící třináctero" :-)
Martina Mrkvanová, Mgr. Martina Mrkvanová Mgr.
Dobrý den, seminář hodnotím kladně. Děkuji za pěkný večer. S pozdravem Petra Frómmelová
Petra Frömmelová Mateřská škola Studánka Jablonné v Podještědí
Super,byla jsem po 1 a moc se mi líbilo.
Věra Kameníková
©2015 Životní vzdělávání z.s.