Mgr. Dana Svobodová

lektorka, supervizorka ŠVP, kouč

Od své první třídy jsem chtěla být učitelkou. Můj sen se mi splnil v roce 1978, po maturitě na

gymnáziu. Během své praxe jsem dálkově vystudovala pedagogickou fakultu.


Pracovala jsem i ve „vyrovnávací třídě“ (žáci s poruchami učení a chování). Později jsem pracovala

jako ředitelka malotřídní školy, také jako odborná pracovnice na krajském úřadu.


Touha pracovat s žáky byla tak silná, že jsem se do školy opět vrátila jako zástupkyně ředitele školy.

Bylo to v době první tvorby školních vzdělávacích programů. V této době jsem současně začala i lektorovat.


V roce 2008 jsem se rozhodla odejít ze školy „na volnou nohu“. Od té doby jsem lektorkou celoživotního vzdělávání

implementátorkou společného vzdělávání, byla jsem externí spolupracovnice ČŠI v projektu INSPIS.


Ve své lektorské činnosti se zaměřuji zejména na rozvoj čtenářské gramotnosti, metody efektivního učení, 

skupinovou a kooperativní práci, projektovou výuku, hodnocení žáků, inkluzivní vzdělávání.

Reference

"Seminář se mi moc líbil. Děkuji za návody ke skupinové práci. Určitě je vyzkouším."
účastník webináře
"Moc děkuji paní lektorce Daně Svobodové za mile a srozumitelně zpracovanou problematiku se spoustou nápadů na využití v praxi i poukázání na výhody a možná úskalí, na která je třeba si dát pozor. Velmi se mi líbí metoda barevných papírů a připomenutí důležitosti rozdělení rolí ve skupině. - např. koordinátor - 1 ze skupiny komunikuje v případě nutnosti s učitelem, takže má učitel více času sledovat dění ostatních skupin, případně může pomoci, je-li třeba. Velmi přínosný webinář, děkuji."
účastník webináře
"Moc se mi webinář líbil, odnáším si spoustu informací a podnětů do výuky."
účastník webináře
"Děkuji za moc hezký a přínosný webinář."
Alena Zöldová
"Děkuju moc za velmi přínosné informace. Přesně tohle jsem potřebovala."
Kateřina Jarolímová
"Přínosný seminář, spousta praktických rad ke skupinové práci. Paní lektorka je velmi zkušená."
účastník webináře
"Nevíte si rady s novou dokumentací (PLPP, IVP)? Tápete v práci s žáky se zvláštními vzdělávacími potřebami? Chcete se zorientovat v podpůrných opatřeních? Bojíte se inkluze? Pak navštivte tento seminář..."
Kateřina Nikolová, PhDr., ZŠ Zvoleněves
"Seminář objasnil problematiku inkluze, legislativu, zdroje informací."
účastník semináře
"Skvělý seminář seznamující s teorií i praxí. Lektorka byla komunikativní s vstřícným přístupem. Nabídla nám metody přímé práce se žáky a seznámila nás s zákonnou normou."
účastník semináře
"Zajímavé nezáživné téma zábavnou formou. Výborné, děkuji."
Martina Lepičová, ZŠ a MŠ Středokluky
"Dozvěděla jsem se další informace k podpůrným opatřením. Lektorka byla velmi dobře připravená, milá, vstřícná."
účastník semináře
"Při semináři se naučíte / ujasníte si, jak doplnit Plán pedagogické podpory, opatření a žádost o vyšetření, legislativu, práva a povinnosti pedagogů."
Mgr. Christiana Mina, Základní škola Marjánka, Praha 6
"Dozvěděla jsem se spoustu zajímavých informací ohledně přístupu k žákům obecně i o inkluzivním vzdělávání. Lektorka má velmi citlivý ryze profesionální přístup. Úžasný seminář, velmi milým a lidským způsobem nám byly zprostředkovány informace. Seminář je velmi přínosný, zvláště pro ty učitele, kteří nemají ten správný přístup k dětem, které jsou do jejich třídy zařazeny."
Simona Benedetti, Základní škola Marjánka, Praha 6
"Výstižné pojmenování a předvedení pojmu INKLUZE. V čem je změna od 1.9.2016, nápady a témata, jak dále pracovat. Jasné a srozumitelné vysvětlení problému s použitím názorných příkladů a předvedení. Snaha o zodpovězení všech otázek."
Mgr. Naděžda Rybková, Základní škola Slaný
©2015 Životní vzdělávání z.s.