Matematika online

Je vždy nutné suplování? Aneb O zkušenosti s výukou online v 9. třídě.

Jmenuji se Iva a učím na 2. stupni základní školy. Ráda bych se s vámi podělila o zkušenost s výukou online.

 

Můj kolega Jirka – matikář – rád hraje fotbal.  A představte si, že si za svůj aktivní přístup ke sportu vysloužil ortézu. A protože s tímto barevným obalem své dolní končetiny nemohl řídit auto, ale jinak si připadal práceschopný, zavolal mi a povídá: „Ivo, co kdybych učil deváťáky online, šlo by to?“  Petra a Silva ze Životního vzdělávání během 10 minut vytvořily virtuální třídu, na emaily žáků a Jirky odeslaly odkaz pro vstup do třídy a matematika se ten den učila online.

Ukázka prostředí, ve kterém se děti učily.

 

Ale to ještě není vše! Během výuky deváťáky napadlo, že když Jirka nemůže do školy, že by mohli také zůstat doma a učit se z domova. Učíme děti samostatnosti a odpovědnosti za přístup ke studiu, tak jsme se dohodli, že to vyzkoušíme. A druhý den probíhala výuka z domova.

Z hodnocení žáků:

„Líbilo se mi to, protože jsem se mohla učit z pohodlí domova. Moje soustředěnost sice občas kolísala, ale bylo to pro mě mnohem komfortnější. Také bylo moc fajn, že jsem hned po skončení poslední hodiny mohla dělat další věci a nezkrátila jsem si den hodinovou cestou domů. Asi bych to úplně nevyměnila za klasické hodiny, ale jakési proložení nebo třeba nahrazení klasického vyučování jeden den v týdnu, to bych brala. „

Komentář Jirky:

„ Online výuka v rámci skupiny pro mě byla novou a zajímavou zkušeností. Uvědomil jsem si, jak je velmi náročná na rétorické dovednosti a vyžaduje jiný způsob komunikace, který musí být přímější a jasnější a kde není možné si pomáhat gesty nebo výplňkovými slovy. Myslím, že tento způsob výuky má velký potenciál pro budování důvěry v žáky a jejich férovost a také pro rozvoj jejich osobní zodpovědnosti za vlastní studium.“

A co vy? Kdy to vyzkoušíte? 

18. 4. 2017

©2015 Životní vzdělávání z.s.