Jak se učí živě?

Institut pro podporu inovativního vzdělávání vydá v únoru 2018 ve spolupráci s nakladatelstvím Dharmagaia knihu rozhovorů o alternativních školách Jak se učí živě? Jde o první knihu svého druhu v českém jazyce.

Rádi pomáháme dobré věci, proto zde zveřejňujeme článek Institutu pro podporu inovativního vzdělávání, který vám přiblíží vydání jedinečné publikace a to, jak můžete tomuto projektu sami pomoci.

Tým Životního vzdělávání, z.s.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Milí příznivci a podporovatelé inovativního vzdělávání,

 

Zeptali jsme se zakladatelů, ředitelů a průvodců škol, jak vypadá každodenní výuka v jejich školách. Jak se učí alternativně, inovativně, komunitně, lesně, svobodně? Co se skutečně odehrává v inovativních školách? Co tam děti dělají? Naučí se zde vše, co budou v životě potřebovat? Připraví je inovativní formy vzdělávání na jejich další vzdělávání? Jak se žije v alternativních školách? A jak se mají ti, kteří zde pracují?

 

Je to praktická kniha plná skutečných zkušeností ze života inovativních škol. Věříme, že právě to může napomoci dalšímu šíření myšlenek alternativního vzdělávání naší společností. Chceme ukázat, co se na půdě inovativních škol skutečně odehrává.

 

Kniha obsahuje dvanáct velkých rozhovorů o inovativních školách v České republice a Slovensku: Edisona, Koventinka, Bezinka, Dítě v lese, ZeMě, Duhovka, Můj projekt, Komunitní škola Roztoky, ScioŠkola Olomouc, Lipová, Kairos, Labyrint.

 

,,Je to tak, že lidé, kteří nikdy neprošli žádnou, do určité míry, svobodnou školou se dají dohromady se skupinou dětí, které také neprošly žádnou podobnou školou a teď mají společně budovat školu, jež je postavená na respektujícím přístupu a společném budování pravidel. Takže samozřejmě probíhá dlouhé hledání. V lednu, únoru se nám to začalo svým způsobem stabilizovat. Od března jsme měnili rozvrh a řekl bych, že květen, červen už byl super. Ale září, říjen to nebylo dobré a kulminovalo to prosincem, kdy jsem měl pocit, že to nezvládnu. Dělo se, že některé děti odmítaly respektovat pravidla, dělaly bordel, chaos.“ (Michal Vodička – ScioŠkola Olomouc)

 

„Je důležité zbourat domněnku či naši utkvělou představu, že učení je to, co se řízeně odehrává ve škole.“ (Veronika Kotůlková, ZŠ Labyrint Lhota u Opavy)

 

Abychom mohli knihu zdárně dokončit, obracíme se na Vás s žádostí o podporu našeho projektu. Zakoupíte-li si knihu již nyní, velmi nám tím pomůžete s jejím vydáním. Na stránce https://www.startovac.cz/projekty/jak-se-uci-zive/ si můžete vybrat způsob podpory, který Vám nejvíce vyhovuje. Budeme Vám vděčni za jakýkoli příspěvek. Děkujeme. 

 

Ukázky z knihy naleznete v přiloženém souboru.

 

Mějte se krásně

 

Pavel Kraemer a Jan Kršňák

 
Institut pro podporu inovativního vzdělávání

6. 12. 2018

©2015 Životní vzdělávání z.s.